Vrei sa ai like-uri, comentarii si reactii la postarile tale? Cauti secrete pentru a creste numarul celor care sa te urmareasca in Linkedin?
In acest articol, vei descoperi cum sa iti dezvolti numarul de urmaritori din LinkedIn!

#1: Optimizeaza-ti profilul de Linkedin pentru a face o prima impresie excelenta!

Primul lucru pe care il vad utilizatorii de Linkedin atunci cand redistribui o alta postare, faci un comentariu la o postare sau trimiti cerere de conexiune este “headline-ul” tau (titlul contului). Este prima setare a contului la care trebuie sa te gandesti si pe care trebuie sa o faci cu foarte mare atentie.

Daca iti doresti sa ai multi urmaritori in Linkedin, trebuie sa te asiguri ca acest “headline” (titlul contului tau), comunica expertiza ta si mai ales cu ce ii poti ajuta pe ei. Oamenii nu isi doresc sa urmareasca postarile de la toti care sunt in aceasta retea profesionala. Doresc sa citeasca postari si sa urmareasca pe cei care activeaza in zona lor de interes si de la care pot invata si afla lucruri care sa-i ajute.

Daca ai dori sa afli despre Inteligenta Artificiala, de exemplu, vei urmari experți In Inteligenta Artificiala, nu un expert in tehnologie generala sau un pasionat de tehnologie.

Asigura-te ca titlul contului arata expertiza și cunostintele tale foarte clar si mai ales foarte specific. Gandeste-te la intrebarea: „Pentru ce subiect sau grup vreau sa impartasesc conținut si sa atrag urmaritori?” Nu uita daca incerci sa deservesti pe toti, nu vei ajuta prea multi si nu te va urma nimeni.

Eu am facut greseala asta pana cand am observat ca degeaba ma straduiam sa multumesc pe toti. Apoi am inceput sa devin din ce in ce mai specific. Acum vreau sa inspir oameni de vanzari si sa-i ajut sa poata avea propria retea de distributie.

Hai sa ne imaginam acum ca esti un Project Manager, lucrezi pentru Oracle, iti place sa studiezi si sa comunici despre leadership si marketing. Ai fi tentat sa scrii: Project Manager la Oracle | Trainer in Leadership | Marketing

Eu sugerez tuturor sa nu puna in titlul contului personal numele companiei. Nu e gresit sa faci asta, dar nu vad sa fie necesar. Oricum se poate vedea in sectiunea “experienta” compania pentru care lucrezi sau traseul profesional.

Ai putea sa scrii ceva de genul:
Project Manager in soft | Pasionat de Leadership | Practicant de Marketing

De asemenea poti comunica direct audientei tale chiar din titlul contului cu ce si cum ii poti ajuta:

Coach pentru manageri | Ajut profesionisti si antreprenori sa isi dezvolte abilitatile de leadership

Prezentarea de mai sus, comunica succint si direct ce faci, dar contine si cuvintele cheie “abilitati de leadership”. Cuvintele cheie te ajuta sa faci o disctinctie clara pentru cei care au nevoie de servicii care sa ii ajute in abilitatile lor de a conduce oameni.

Daca ai un site de prezentare, o varianta ar fi sa il incluzi in titlul contului, astfel vei avea mai mult trafic in site iar acolo poti face o scrisoare de vanzare foarte buna! Iata un titlu de exemplu:

Expert in anti-aging si frumusete | 10.000 de cititori lunari | website.ro

Titlul poate varia in functie de zona de activitate si domeniu. Eu recomand de asemenea sa se foloseasca caractere speciale si emoji pentru a atrage atentia si a te remarca. Poti sa te inspiri din exemplele de mai sus, poti sa studiezi contul meu de Linkedin aici sau poti cauta alti experti din anumite domenii de activitate si sa te inspiri de la ei, important e sa personalizezi, sa nu faci efectiv copy/paste ci sa modelezi pe specificul tau.

In concordanta cu titlu, asigura-te ca ai o fotografie portret cu aspect profesionist, deoarece aceasta este o alta sectiune a profilului pe care ceilalti o vor vedea imediat (chiar Inainte de a face click pe contul tau).

Neavand o imagine de profil pe Linkedin este o mare bulina neagra, deoarece practic fiecare utilizator activ are o imagine. Lipsa unei imagini de profil va atrage suspiciuni si va genera rezistente. Primul gand pe care eu il am cand vad un cont de Linkedin fara fotografie de profi, este ca acel cont e un cont fals si am tendinta sa nu dau accept sau sa comunic.

Chiar daca acel cont e unul real si sa spunem ca e doar o neglijenta sau lipsa de experienta in Linkedin, tot ramane perceptia ca acel cont e unul neprofesionist si din cate am constatat, e tratat ca atare.

#2: Stabileste 4-5 tipuri de postari pe care sa le faci in LinkedIn

Dupa ce ai setat si optimizat corect profilul tau de LinkedIn, pentru a face o prima impresie buna, trebuie sa incepti sa faci postari.

Iata patru tipuri de conținut specifice pe care eu le folosesc in Linkedin si din care te poti inspira:

Spune o poveste

Povestile capteaza de obicei atenția mult mai eficient decat fapte sau informatii expuse direct. Postarile tale tip poveste, din LinkedIn, vor fi citite, redistribuite, si ii vor ajuta pe cititori sa inteleaga mai bine sfaturile pe care le impartasesti.

Iata cateva idei pentru povesti pe care le poti spune:

  • Impartaseste o poveste personala ce are “inainte si dupa” o provocare cu care te-ai confruntat si cu care se confrunta si nisa ta, sau cei care iti doresti sa iti urmareasca postarile. Povesteste ce ai invatat din aceasta experienta si cum poate ajuta si pe cei care citesc postare a ta.
  • Spune o poveste de succes despre un cursant, client sau cititor pe care l-ai ajutat, urmand un format similar cu tehnica “Inainte si dupa aceea”.
  • Posteaza despre o intrebare pe care ai primit-o de la un cititor si explica cum ai raspuns. In loc sa raspunzi doar persoanei care ti-a scris, transforma lectia principala intr-o postare publica pe LinkedIn pentru a ajuta si cele cateva sute de oameni care iti citesc postarea! Asta este o modalitate excelenta de a reutiliza continutul si de a economisi timp in crearea de continut.

Generarea unei dezbateri impartiale pe o anumita idee de interes

Un alt tip eficient de postare pe Linkedin este de a pune o intrebare impartiala pentru a genera opinii. In acest caz, servesti ca facilitator. Pentru a genera acest lucru, daca esti specialist in nutritie, pune o intrebare de genul acesta pentru a genera raspunsuri:

Intrebare: “Care masa a zilei crezi ca este cea mai grea pentru a ramane la o dieta sanatoasa si de ce?”

Sau poti face o declaratie si apoi cere cititorilor opinia lor despre asta: “Cei mai multi dintre studentii mei Imi spun ca cina este cea mai dificila masa pentru a ramane la dieta lor. Esti de acord? De ce sau de ce nu?”

Ofera o resursa gratuita!

O alta abordare a postarilor mele pe LinkedIn este sa ofer o resursa gratuita din zona mea de expertiza de aici din aceasta retea sociala pentru profesionisti. Am brosura de 24 de pagini pe care o ofer gratuit celor carei si doresc un cont de Linkedin profesionist care a fost descarcata in format pdf de aproape 1000 de oameni.

Carte gratuita:

5 pasi pentru a avea un cont de LinkedIn la nivel profesionist!

Slider

Pot spune ca unul din lucrurile care mi-au asigurat succesul in Linkedin este aceasta resursa gratuita: “5 pasi pentru un cont de Linkedin la nivel profesionist

Oamenii imi scriu sa ma intrebe cum pot fructifica Linkedin si cum pot avea mai multi potentiali clienti si vanzari prin intermediul social media. Pentru asta, frecvent fac postari cu resurse si informatii despre setarile si optimizarile noi pe care le introduce Microsoft (Linkedin e detinut de Microsoft).

Deci, daca oferi frecvent informatii si resurse relevante pentru un anumit domeniu sau o anumita nisa, oamenii te vor percepe ca expert si vor incepe sa te urmareasca frecvent pentru a fi informati din social media.

Posteaza ceva ce genereaza o stare pozitiva

Oamenii vor sa fie inspirati, le plac postarile ce le dau energie pozitiva si au tendinta sa ii urmareasca pe cei care i-au facut sa zambeasca sau sa-si schimbe starea.

Daca ai momente in care iti lipseste inspiratia, foloseste citate sau idei din anumite carti pe care le-ai citit sau le citesti acum. Impartaseste intelegerea ta dintr-o anumita idee a unei carti si cere sa iti spuna parerea lor. De asemenea poti face o poveste din aceasta postare, astfel incat sa fie cat mai usor de urmarit si retinut.

# 3: Formateaza postarile Linkedin pentru a produce mai multe clicuri si reactii

Spre deosebire de alte retele de socializare populare, postarile de text tind sa depaseasca postarile de tip imagine si video in Linkedin. Ar trebui sa testezi si sa folosesti toate tipurile, dar eu am facut foarte multe postari tip text anul ce a trecut si am observat ca am un impact foarte mare cu postarile tip text.

Cand adaugi un URL (un link) la o postare sau articol de blog, ia in considerare eliminarea imaginii de previzualizare pentru a mentine postarea in Linkedin in totalitate bazata pe text, cu doar o legatura simpla in textul postarii. Linkedin ofera un buton „X” pentru a elimina imaginea de previzualizare. Il vei gasi in coltul din dreapta sus al imagini.

Testeaza formatarea postarilor, deoarece fiecare audienta si nisa sunt diferite. Poti partaja un articol cu ​​imaginea de previzualizare sau doar cu un text care comunica de ce oamenii ar trebui sa dea click si sa citeasca.

Iata un alt truc de formatare: daca scopul postarii tale. este sa obti click-uri pe un articol, include linkul de mai multe ori in postare (la jumatatea postarii si apoi la sfarsit, de exemplu), nu doar o data.

Aceasta este o tactica de redactare folosita in primul rand in marketingul prin e-mail, pentru a imbunatati rata de click-uri, dar functioneaza bine si pe Linkedin, cat si in alte retele de socializare.

Asigura-te ca postarile sub forma de text sunt bine structurate. Foloseste numai 1-2 fraze pe fiecare alineat. Insereaza emoji, simboluri, puncte si alte elemente de formatare pentru a segmenta postarea si a pastra atentia celor care o citesc.

Incep multe dintre postarile mele cu un emoji precum 💠, ☑, etc.

Tips valoros: alege emojiuri de alta culoare decat culoarea din interfata Linkedin, astfel incat postarile tale vor atrage mai multa atentie la prima vedere. Panoul de bord al LinkedIn este in mare parte gri inchis, alb si albastru, asa ca selecteaza emojiuri care sunt portocalii, verzi, galbene sau rosii.

Include un apel la actiune pentru o mai buna indexare si crestere de vizibilitate organica pe LinkedIn.

Indiferent ce postezi, exista un singur truc care iti va oferi aproape intotdeauna mai multe reactii si vizibilitate: Incheierea postarilor tale cu o intrebare sau un indemn la actiune (CTA).

Cere oamenilor sa raspunda cu ceea ce cred ei, indiferent daca sunt de acord sau nu.

Aceasta tehnica te va ajuta sa obtii mai multe reactii, astfel incat postarea va genera un dialog mai dinamic, ceea ce va face ca algoritmul Linkedin sa arate postarea in fluxurile mai multor persoane. In plus, de fiecare data cand cineva comenteaza la postarea ta, postarea este afisata si la o parte dintre conexiunile sale.

Iata cateva fraze CTA pe care le poti adauga la sfarsitul postarilor tale pe LinkedIn:

  • „Lasa un comentariu mai jos cu parerea ta”
  • “Tu ce crezi? Esti de acord sau nu?”
  • “Esti de acord cu asta?”
  • “Esti de acord? Lasa un comentariu mai jos cu … ”

# 4: Fa o prioritate din a raspunde la toate comentariile lasate la postarile tale

Dupa ce ai facut o postare in  Linkedin, nu uita de acea postare, verifica notificarile!

Vei obtine mai multa vizibilitate organica daca vei reveni si vei raspunde la comentarii cateva ore mai tarziu. Cand faci acest lucru, persoanele care au comentat anterior la postare vor fi notificate ca ai raspuns si vei avea mai multe sanse sa intre din nou pe postare si sa continue sa scrie mesaje pe acea postare.

O tehnica pe care eu o folosesc: astept cel putin cateva ore si apoi raspund la cateva comentarii. Dupa 12–24 ore, revin si raspund la alte comentarii, si tot asa, astfel incat postarea va fi mult mai vizibila si va creste organic foarte mult.

Aceasta perioada de asteptare este esentiala, deoarece este posibil sa nu ai multe comentarii la care sa raspunzi. Daca raspunzi la toate in primele 2 ore, nu vei avea la ce postari sa mai raspunzi mai tarziu.

Cand raspund cuiva, de obicei ii mai adresez o intrebare clarificatoare la care e necesar inca un raspus. De asemena multumesc celor care doar comunica ca e o postare grozava si lasa comentarii pozitive.

Poti eticheta, persoanele din comentariu (tastand simbolul @ Inainte de numele lor) cand raspunzi pentru a te asigura ca primesc notificari si iti vor vedea raspunsul.

Optimizeaza-ti contul tau de Linkedin pentru a converti in potentiali clienti, persoanele care iti vizualizeaza profilul.

Daca urmezi pasii de mai sus, vei incepe sa obtii mai multe vizualizari la postarile tale si mai multe click-uri pe profilul de Linkedin.

In continuare, va trebui sa faci setarile si optimizarile necesare pentru a obtine clienti si vizite pe site-ul tau, in pagina de destinatie, palnia de vanzare sau oriunde iti doresti sa ajunga sau sa dea click.

Sectiunea “Despre”: Primul loc unde va trebui sa setezi funnel-ul de vanzari „palnia de vanzari de la profil” este sectiunea “Despre”.

Acesta este unul dintre cele mai bune locuri pentru a-i determina pe oameni sa dea click sau sa iti viziteze site-ul,  pentru ca sectiunea “Despre” apare in prima parte a profilului si este foarte usor de personalizat.

Poti adauga imagini, atasamente media, text, emoji, adrese URL simple si multe altele. Daca iti dezvolti afacerea si cu ajutorul unei oferte initiale gratuita (cum ar fi o descarcare gratuita de eBook, o versiune de software, etc.), e important sa o adaugi si aici.

Adauga mai multe informatii sub oferta si linkul catre oferta.

Linkedin permite 2.550 de caractere in sectiunea Despre (About), astfel incat poti face o scrisoare de vanzare cu multe paragrafe. Daca ai o oferta care e importanta pentru dezvoltarea afacerii tale, e bine sa apara chiar in primul rand al sectiunii “Despre” astfel incat, cei care iti vizualizeaza profilul sa nu trebuieasca sa dea click pentru a afla ulterior de oferta ta.

Nu toti vor da click pentru a extinde sectiunea sa citeasca tot, astfel sunt sanse sa pierzi o parte din cei care ar putea fi interesati de oferta ta.

Poti adauga mai multe informatii sub primul paragraf, dar incepand cu oferta principala, iti asiguri un numar mult mai mare de persoane care o vor vedea!

Sectiunea Linkedin Experienta: Urmatorul loc in care iti creezi palnia de vanzari (funnel-ul) este sectiunea “experienta”.

La fel ca In sectiunea despre “Despre” adauga o linie de text care arata persoanelor care citesc, cu ce ii poti ajuta sau oferta ta, si apoi indeamna-i sa dea click. Pentru a avea impact, iti sugerez sa utilizezi cuvinte puternice, cum ar fi: gratuit, secretul meu, tips, truc, usor de aplicat, X pasi, etc.

Descrie in continuare activitatea ta curenta in sectiunea “Experienta”. Doar adauga aceasta linie in partea de sus pentru a oferi celor care iti vizualizeaza contul sa afle despre oferta ta si sa actioneze imediat daca sunt interesati.

Daca modelul tau de afacere functioneaza fara o oferta initiala nu e necesar sa setezi o astfel de sectiune, dar e important sa comunici intotdeauna ce poti face pentru cei care iti vizualizeaza profilul.

Alte doua sectiuni de profil Linkedin in care iti poti prezenta continutul sunt “publicatiile” si “proiectele”. Acestea sunt pozitionate in partea de  jos a profilul tau si nu sunt la fel de puternice (sau vizionate).

Pentru a adauga aceste sectiuni, vizualizeaza propriul profil Linkedin, da click pe adaugare sectiune in profil si selecteaza realizari din meniul ce se deschide. De aici, vei vedea optiunea de a adauga publicatii, proiecte si multe altele.

Concluzie:

Tactica de mai sus functioneaza cel mai bine odata ce ai deja o audienta si ceva impact in LinkedIn. Dar poate te intrebi ce ai de facut daca nu ai multe conexiuni si urmaritori.  

Ce se intampla daca incepi acum? Sau daca postezi, dar nu primesti reactiile pe care le astepti?

In acest caz, exista cateva alte tactici pe care le poti utiliza pentru a incepe sa iti dezvolti contul de Linkedin.

O modalitate de a face contul tau sa creasca mai rapid este sa extinzi reteaua de conexiuni. In mod implicit, conexiunile directe vor deveni urmarit0ri, astfel Incat postarile tale vor primi mai multe vizualizari pe masura ce vei avea mai multe conexiuni.

Pentru inceput, te poti conecta cu toti cei care comenteaza sau reactioneaza la postari care sunt in zona ta de expertiza.

Slider

De asemenea, cauta grupuri relevante in Linkedin carora sa te alaturi, participa la conversatii astfel incat sa devii relevant/a si sa te conectezi cu cei care iti vad comentariile si reactiile.

Pentru cele mai bune rezultate, recomand trimiterea un mesaj personalizat atunci cand trimiti cerere de conexiune. Ai putea spune ceva de genul: „Buna Mihai, mi-a placut foarte mult ce ai comentat la postarea lui X, legat de strategiile de management de proiect si cred ca ar fi oportun sa fim conectati aici in aceasta retea profesionala, iti multumesc!

Sau daca te conectezi cu cineva dupa ce ai comentat la postarea ei, ai putea spune: „Buna Maria, am comentat la postarea ta despre leadership. Mi-a placut foarte mult si cred ca ar fi ok sa fim conectati si aici in aceasta retea profesionala, astfel incat sa pot sa-ti urmaresc postarile.

Daca alegi o nisa foarte bine definita, optimizeaza-ti profilul de Linkedin pentru a creste perceptia de autoritate in domeniul respectiv si nivelul de incredere.

Foloseste strategia de generare de continut pentru postarile tale pe care ai citit-o mai sus in acest articol. Iti sugerez sa parcurgi inca o data acest articol valoros si sa pui in practica pas cu pas tot ce ti-am aratat aici.

Aminteste-ti: consecventa genereaza rezultate pozitive! Consecventa va genera o crestere constanta a conexiunilor si oportunitatilor, precum si invitatii la interviuri de stiri / media, interviuri podcast si multe altele.

Ce spui? Vei Incerca vreunul dintre aceste patru tipuri de postari pe LinkedIn?

Scrie-mi mai jos, ce tipuri de postari au cel mai mare impact pentru tine pe LinkedIn?

Sunt foarte curios cum a functionat pentru tine, asa ca te invit sa impartaseste mai jos experienta ta!

De asemenea daca ai intrebari le poti scrie mai jos iar eu iti promit ca iti voi raspunde cat de repede posibil.


Mihai Mihalcea
Mihai Mihalcea

Sunt Antreprenor, Coach si Trainer! Ajut pe cei care isi doresc sa aiba o prezenta profesionista in LinkedIn, sa se faca remarcati ca antreprenori sau specialisti in domeniul lor. De asemenea ajut organizatii sa aiba o imagine unitara in LinkedIn, si sa isi consolideze Brandul pe care il reprezinta!

    9 replies to "Cei 4 pasi ce iti vor creste numarul de interactiuni pentru contul tau de Linkedin!"

    • Liviu Garici

      Salut Mihai,
      Bun articolul tau. Poate putin cam stufos, dar interesant. O varianta de training online ar putea fi o optiune de luat in calcul.

      Cele bune,
      Liviu

      • Mihai Mihalcea

        Multumesc, Liviu! Asa ma gandeam si eu ca e destul de tehnic si de lung. Asa cred si eu ca e potrivit un trainig online. Te tin informat 🙂

    • Cristian

      Salut Mihai
      Merci pt suport. Foarte buna initiativa chiardaca este putin cam lunga, oricum apreciez.
      Acum ce sa zic legat de comentarii sau likuri… Este fix elementul surpriza si liberul arbitru ar fiecarui individ, pt ca fiecare reactioneza intr-un fel anume, in functie de cum a perceput mesajul sau l-a stimulat. Eu unul reactionez intuitiv si la fel in functie de cum simt acel articol sau publicatie insa Nu poti astepta tot timpul reactii, din diverse motive: timpul petrecut pe pagina, numarul de publicatii diverse, continutul lor, relatia de cunstinte din baza de legaturi si nu in final ce interese ai pe linkedin, adica daca vreau sa fac publicitate e una, dac vreau doar sa socializez profesional in termeni decenti e alta…. Si eu am primit destule comentarii lipsite de bun simt si fara trimitere la subiectul discutat, gen balacareli facebook care ma dispera si imi dau o stare sa nu mai vreau nici linkedin motiv pt care ii blochez si raportez cand sunt agresat…. Eu unul nu am facebook si nici nu ma intereseaza sa am tocmai din aceste motive, motiv suficient sa nu accept mizeriile pe linkedin.
      Asadar bunoara poate trebuie sa analizam mai inatai interesul pe pagina de linkedin contrar facebook si sa o folosim ca atare cu pareri pro si contra dar fara atacuri la persoane….

      • Mihai Mihalcea

        Salut, Cristian!
        Si eu iti multumesc pentru mesaj. Foarte bune observatiile tale si mai ales practice. Tocmai pentru asta eu scriu regulat articole legat de setari si de otimizari ale contului de Linkedin. Te invit sa parcurgi mai ales articolul (http://mihaimihalcea.ro/ce-gasesti-in-feed-ul-tau-de-linkedln/) in care arat ca ceea ce avem in feed-ul nostru e ceea ce am setat noi 🙂

    • Tudor

      Multumesc Mihai pentru articol. Am “pieptanat” putin profilul meu.

    • Mihai Mihalcea

      Super, Tudor!
      Daca ai nevoie de ajutor mai multe decat acest articol, te ajut cu mare drag!

    • Vasile Busuioc

      Felicitari Mihai pentru acest continut si training de mare ajutor care impreuna cu brosura 5 pasi pentru un cont Linkedin profesional fac un intreg si complet curs de ajutor pentru dezvoltare.
      Succes si continua cu astfel de postari text sau video.
      Felicitari pentru gestul probono

      • Mihai Mihalcea

        Multumesc pentru apreciere, Vasile! O sa continui cu siguranta pentru ca sunt din ce in ce mai multi oameni care imi spun sa dezvolt programe pentru LinkedIn. Ma bucur ca ti-am putut fi de folos. Sunt la un click distanta.

    • […] Am scris un articol din care vei învăța cum să îți crești interacțiunile în LinkedIn și pe care îl poți citi aici. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.