Cum sa folosesti Linkedln pentru a transforma “Potentiali din Piata Rece” in “Leaduri Calde”

Vrei mai multi clienti activi de pe Linkedln? Te tot intrebi cum sa folosesti Linkedln pentru a programa mai multe intalniri si convorbiri cu noi clienti?

In acest articol vei descoperi patru noi modalitati prin care sa te folosesti de marketing-ul de pe Linkedln pentru a atrage cat mai multi clienti noi.

#1: Recomanda o postare pentru a fi vizibila tuturor membrilor grupului

In trecut, Linkedln nu era cunoscut pentru succesul masiv al grupurilor din social media, ci mai degraba ca si un loc plin de oameni care concureaza unul cu celalalt pentru a se promova in lumea marketing-ului.

Dupa ce au observat acest lucru insa, moderatorii de pe Linkedln au decis sa schimbe rolul grupurilor de pe platforma lor, transformandu-le dintr-o latura optionala a platformei intr-o parte cheie a acesteia. Le poti gasi acum pe pagina principala, iar daca vrei sa postezi intr-un anumit grup, acesta este mult mai vizibil si usor de gasit decat inainte.

In trecut, grupurile de pe Linkedln erau folosite pentru a transmite anunturi catre toti membrii grupului. Acum insa, membrii sunt informati prin notificari directe pe pagina principala (in feed).

Desi au avut multe provocari in trecut, grupurile de pe Linkedln sunt foarte folositoare pentru organizatori. Chiar si daca grupul nu este atat de activ, tot se merita ca sa continui sa te folosesti de el.

In calitate de administrator al grupului, este foarte usor sa organizezi activitati deoarece Linkedln are o optiune care iti ofera control complet asupra caror postari sunt promovate membrilor grupului. Daca doresti sa recomanzi o postare, asigura-te ca esti pe contul tau de admin, apoi selecteaza postarea pe care vrei sa o promovezi.

Apasa pe cele trei puncte care sunt plasate in coltul din dreapta-sus a postarii, apoi selecteaza optiunea „Recommend this post”.

Din aceasta a doua fereastra, selectati “Recommend” pentru a va finaliza recomandarea.

 

Slider

Poti folosi aceasta optiune pentru a crea o serie de postari interesante in fiecare saptamana, sa transmiti anunturi despre informatii importante sau evenimente, ba chiar poti sa imortalizezi conversatii interesante sau puncte de vedere diferite din grup.

Este o unealta foarte importanta pentru a tine membrii grupului la curent cu postarile.

E de la sine intelea faptul ca familiaritatea creaza incredere. Cu cat mai multi utlizatori de LinkedIn mai des numele, cu atat membrii grupului se vor simti mai comfortabil vorbind cu tine. Odata ce inveti cum sa trimiti postari direct membrilor grupului vei vedea faptul ca acestia incep sa contribuie mai mult la conversatii deoarece stiu despre ce este vorba si ce sa spuna. Cu alte cuvinte, asa poti sa faci grupul sa aiba interactiuni si postari si de la ceilalti.

#2: Invita conexiunile sa iti urmareasca pagina companiei tale pe Linkedln

Atentie: Aceasta optiune nu a fost lansata pentru toata lumea deci ne te alarma daca nu o gasesti pentru ca nici eu inaca nu o am activa.

O noua optiune de pe Linkedln iti confera abilitatea de a invita conexiuni ca sa iti urmareasca pagina ta.
Pentru a folosi aceasta noua optiune, intra pe pagina, apasa pe optiunea „Admin tools”, apoi selecteaza „Invite Connections”.

In noua fereastra ar trebui sa vezi o lista cu toate conexiunile tale. Deocamdata nu poti sa le schimbi ordinea sau sa faci filtre. 

Selecteaza apoi fiecare persoana pe care vrei sa o inviti ca sa iti urmareasca pagina apoi selecteaza optiunea „Invite Connections”.

#3: Da Share la alte Postari Sugerate de Linkedln

O alta modalitate prin care poti atrage urmaritori pe Linkedln este sa postezi continut interesant in pagina. Linkedln iti va fi de ajutor in acest caz deoarece iti ofera sugestii pentru continut pe pagina ta.

Este foarte usor de folosit si te poate ajuta foarte mult ca sa atragi cat mai multi urmaritori.

Pentru a folosi aceasta optiune, intra pe pagina de Linkedln si selecteaza optiunea „Content Suggestions”

 

 

In noua fereastra selecteaza industria care te intereseaza si cateva date demografice, profesie, etc. despre audienta. Dupa ce ai trecut de acest pas selecteaza „Content Suggestions”.

Linkedln iti va arata apoi continutul popular din ultimele 15 zile bazat pe industria si demograficele selectate de tine. Nu toate optiunile tale iti vor fi potrivite imaginii companiei tale, deci este important sa alegi doar ce ti se potriveste cel mai bine. Este important sa alegi continutul perfect pentru audienta pe care vrei sa o atragi.

#4: Personalizeaza-ti mesajele din Linkedln pentru a iti consolida relatiile

Crearea unor relatii de incredere in social media necesita timp, insa cu ajutorul optiunilor din Linkedln procesul este mult mai usor.

Trebuie sa te concentrezi pe generarea de conexiuni de calitate.

De cele mai multe ori, cu cat e mai mare investitia (fie ca vorbim despre timp sau bani), cu atat trebuie sa fie mai mare si nivelul de incredere intre fiecare membru al procesului.

Cu cat esti mai activ in LinkedIn cu atat iti cresc mai mult sansele ca cei cu care esti conectat sa aiba mai multa incredere in tine si sa te vada ca specialist in domeniul respectiv.

Daca vrei ca sa iti consolidezi relatia cu ceilalti  tot ce trebuie sa faci e sa fii cat mai activ, sa trimiti cat mai multe mesaje si sa dai share la cat mai multe postari catre cat mai multi potentiali clienti – practic spus orice faci te poate ajuta ca sa iti creezi o imagine de specialist in acel domeniu si de incredere.

Atunci cand contl de incredere e foarte ridicat, intregul proces devine mai usor si mai rapid. De asemenea vei avea clienti mai buni care sunt de obicei mai fericiti si mai satisfacuti cu munca ta, ba chiar de multe ori acestia te vor recomanda. Si in acest caz, toata lumea castiga!

Deci, cum reusesti sa fortifici aceasta relatie cu clientii pe Linkedln? Mesageria Linkedln este modul ideal prin care poti crea relatii cu clientii, insa daca vrei ca sa fii sigur de succesul tau si al companiei tale trebuie sa folosesti mesaje adecvate pentru clientii tai specifici, in functie de tipul lor.

In programul Linked4you, am dedicat o intreaga sectiune pentru comunicarea prin mesaje (in program sunt scripturi pentru fiecare din pasi) adecvate fiecarei etape din procesul comunicarii. 

Linked4You

Iti poti creste afacerea sau brandul personal cu ajutorul programului pentru LinkedIn

Slider
 
Daca le umpli casuta de mesaje cu reclame, imediat te vor scoate din lista sau te vor ignora. Daca vrei un raspuns pozitiv atunci trebuie sa fii foarte atent la nevoile fiecarui client in parte. Poti face acest lucru prin postari care ii ajuta ca sa isi rezolve problemele si intrebandu-i de ce au nevoie, pentru a fi satisfacuti cu serviciile tale.
 
O singura conversatie cu un potential client nu va fi indeajuns (de obicei ai nevoie de cel putin 4) pentru a-l convinge de faptul ca nu doresti ca sa ii irosesti timpul. Noi numim acest pas campania noastra de crestere a relatiei. Vei vrea ca sa iti personalizezi propria abordare pentru compania ta, dar in general vei vrea sa arate ceva de genul ca cea de mai jos: 
Conexiunea Initiala: Trimite o Cerere de Conexiune
Atunci cand trimiti o cerere de conexiune pe Linkedln trebuie sa nu uiti sa apesi pe optiunea „Add a note” pentru a va personaliza invitatia la conexiune. 
 
Aici este un exemplu al unei note pe care o folosesc (observa faptul ca nu incerc sa vand nimic):
 
Mesajul #1: Ii multumesti potetialului client ca a acceptat conexiunea si adaugi valoare
 
Salut Eduard,
Vreau sa iti multumesc pentru conexiunea in Linkedln. De-abia astept sa tinem legatura.
Voiam sa ma asigur si de faptul ca mi-ai primit cererea de a te alatura grupului in care postam resurse intrebari si raspunsuri, pentru cei interesati de LinkedIn.

Aici este link-ul catre grup, in cazul in care esti interesat sa afli mai multe informatii:
https://www.linkedin.com/groups/8790746/
 
De-abia astept sa ne vedem acolo.
Spor in toate cele bune,
Mihai
 
Mesajul #2: Da share la o resursa de calitate (articol, webinar, videoclip, etc.)
 
Salut Eduard,

Sper ca esti ok si totul merge bine.  Am dat peste articolul asta care m-a facut sa cred ca te-ar interesa. In acest articol scrie despre cum sa creezi scripturi si campanii de mesaje care iti vor genera clienti si care ii va face ca sa te sune instant.

Acolo gasesti foarte multe informatii folositoare, de fapt sunt patru noi modalitati prin care sa te folosesti de marketing-ul de pe Linkedln pentru a atrage cat mai multi clienti noi.

As aprecia daca mi-ai putea spune parerea ta in legatura cu articolul.
Spor in toate cele bune! 
Mihai 
 
Mesajul #3: Solicita sa va auziti la telefon
 
Salut Eduard,
Eu ma straduiesc sa vad cum pot fi de folos conexiunilor mele de pe Linkedln.
Ma gandesc ca e oportun sa ne auzim la un telefon sa vedem cum ne putem spriji reciproc, mai ales pentru ca am comunicat aici din cand in cand.
E ok si pentru tine sa ne auzim la telefon timp de cateva minute saptamana viitoare? Ce parere ai de Vineri, 23 August, dupa-amiaza?

Multumesc,
Mihai
 

Mesajul #4: Follow-Up

Salut Eduard,
Acum cateva saptamani, ti-am trimis un mesaj in care te-am intrebat daca esti disponibil sa vorbim la telefon.

Am decis ca sa iti mai trimit un mesaj sa vad daca mai esti disponibil. Cum am mai mentionat in mesajul anterior, vreau sa vad cum putem sa ne fim de folos reciproc.  

In ziua de azi e sunt importante si conexiunile pentru a-ti dezvolta afacerea. Daca nu este posibil atunci as fi foarte multumit sa iti trimit niste informatii direct pe email-ul tau personal.

Te rog sa imi spui daca Marti dimineata, 3 Septembrie, suna bine pentru tine.

Spor in toate cele bune.
Multumesc,
Mihai

Asigura-te ca profilul tau Linkedln are un URL personalizat

Multa lume ignora aceasta strategie simpla: crearea unui URL personalizat pentru profilul tau Linkedln.

O cerere de conexiune de la Ion https://www.linkedin.com/in/5KG4698 nu ii strica sansa de a atrage clienti complet, dar in acelasi timp nu il ajuta sa aiba o imagine mai profesionista.

Generarea unui link personalizat te va ajuta in multe moduri si te va face sa arati mult mai profesional!

Iata link-ul profilului meu: www.linkedin.com/in/mihalcea/

Te rog sa retii ca personalizare link-ului de la profil este foarte usor de realizat dar, in acelasi timp se aplica strategia "primul venit, primul servit", asa ca "rezerva-ti" cat de repede poti URL-ul tau! 

Daca iti doresti sa ai siguranta unui cont de LinkedIn profesionist, poti accesa GRATUIT brosura "5 Pasi Pentru Un cont de LinkedIn la Nivel Profesionist"

Carte gratuita:

5 pasi pentru a avea un cont de LinkedIn la nivel profesionist!

Slider
 

Concluzie
Aceste optiuni si strategii pe care le ofera Linkedln te va ajuta ca sa arati mai profesional, sa fi mai consistent atunci cand vorbesti cu clientii si tot timpul pregatit sa raspundzi la orice intrebare pe care o are un posibil client despre serviciile tale.


Sunt curios!

Care din aceste strategii te vor ajuta mai mult pe Linkedln?

Ai alte sugestii sau intrebari?

Voi raspunde personal la toate intrebarile din comentariile de mai jos.

 

Resurse: LinkedIn; SocialMediaExaminer; YourVirtualCoach 

Mihai Mihalcea
Mihai Mihalcea

Sunt Antreprenor, Coach si Trainer! Ajut pe cei care isi doresc sa aiba o prezenta profesionista in LinkedIn, sa se faca remarcati ca antreprenori sau specialisti in domeniul lor. De asemenea ajut organizatii sa aiba o imagine unitara in LinkedIn, si sa isi consolideze Brandul pe care il reprezinta!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.