Opreste-te, priveste, asculta si intelege!

11 motive posibile pentru care nu asculti ce spun ceilalti.

Sunt studii care demonstreaza ca oamenii asculta doar 25% din timp, iar in rest fac presupuneri sau inventeaza ce au auzit. Acesta este un obicei pe care aproape toti oamenii il au si drept consecinta pot interveni urmatoarle rezultate:

  1. Rezultatele celui care nu asculta sunt nule.
  2. Nu afla ceea ce se comunica, cu adevarat.
  3. Relatiile / conectivitatea cu ceilalti devine nula.
  4. Educatia da gres.
  5. Succesul intarzie sa apara.

A nu asculta insemana, de fapt, a pierde!

Iata 11 motive pentru care oamenii nu asculta, pot fi mai multe, desigur. Poti incepe prin a fi atent la tine si prin a constientiza motivul pentru care nu asculti.

Nu asculti pentru ca:

  1. Compari. Ai tendinta sa compari cu ceea ce ai trait tu la un moment dat.
  2. Deraiezi. Ai tendinta sa crezi ca poate fi un subiect mai important.
  3. Visezi. Reflectezi la un anumit lucru. Daca se intampla asta poti cere acordul sa iei o pauza in care sa te gandesti la ce ti-a fost comunicat.
  4. Lupti! Vrei ca tu sa ai dreptate.
  5. Filtrezi. Ai experiente personale sau credinte care te fac sa filtrezi sau sa pui etichete.
  6. Indentifici. Ai tendinta sa te asemeni. Esti de acord cu tot ce se spune si te indentifici cu toti.
  7. Interpretezi. Totul e o interpretare, nu te grabi sa tragi concluzii.
  8. Citesti gandurile. Cel mai bine e sa intrebi, nu sa citesti gandurile.
  9. Aprobi orice. Poti doar sa zambesti, in loc sa aprobi in continuu.
  10. Te ghidezi dupa un plan. Ai un plan al conversatiei de care tii cu dintii.
  11. Repeti. Repeti in gand ce ai de spus cand iti va veni randul sa vorbesti.

Intr-o comunicare e necesar in primul rand sa fii deschis sa “asculti”.

P.S. Multumesc lui John Milton Fogg pentru minunatele idei.


Mihai Mihalcea
Mihai Mihalcea

Sunt om de vanzari de cand ma stiu, cu o experienta in vanzari de peste 17 ani iar in managementul vanzarilor de peste 15 ani ! M-am facut remarcat intotdeauna prin dedicarea cu care m-am angrenat in toate proiectele pe care le-am initiat sau la care am participat! Ca manager de vanzari am activat pe diverse trepte de management, in cel mai mare proiect coordonand o echipa de vanzari la nivel national de peste 2500 de oameni.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.