Schimbarea poate genera incredere!

 

Increderea e un obicei, un muschi ce poate fi exersat si, ca orice muschi exersat, se dezvolta!

Marea majoritate a oamenilor se gandesc la schimbare cu frica si am sa iti spun ce cred eu despre asta. E posibil sa nu fii in totalitatea de acord cu perspectiva mea, tocmai de asta te invit sa-mi lasi un comentariu.

Am ascultat un Podcast de a lui Robin Sharma in care povesteste ca frica vine din memoria colectiva, din vremurile preistorice cand oamenii traiau in savana sau pesteri, iar cine mergea la vanatoare in locuri noi avea sanse foarte mari sa nu se mai intoarca. Asta s-a transpun in memoria colectiva ca: schimbare = pericol. Tocmai de asta s-a pus focus (si se pune in continuare) pe frica.

Pe de alta parte, performanta zilnica e data si de crestere, de schimbare, de progres iar progresul nu poate fi facut stand in “acelasi loc” – confort personal.

Apoi oamenii au ajuns la concluzia ca trebuie facuta o schimbare treptata si s-a inceput agricultura, tocmai pentru ca le placeau locurile unde vietuiau, dar aveau nevoie si de o schimbare.

Transpus in zilele noastre pentru mine inseamna antreprenoriat, chiar part time. Iesi din zona de confort, intri in zona de talent (iti place ce faci). Pentru mine cea mai buna arie de antreprenoriat este zona de cumparaturi on line. E o zona care creste accelerat si, cum stim cu totii, ca un trend dureaza cca 15-20 de ani, e bine sa-l fructifici acum. Astfel, se poate castiga incredere, intr-o doza mica la inceput si ulterior crescatoare.

Prin exemplul personal sau al celorlalti iti dai seama ca poti avea succes si astfel iti creste increderea. Vreau sa te gandesti la incredere ca la o resursa pesonala interna de care poti dispune oicand si pe care o poti dezvolta.

Din pacate marea majoritate a oamenilor uita sa-si dezvolte capacitatea de a avea incredere in ei si in ceilalti si cauta partile negative la ei si la ceilalti, cum spuneam, memoria colectiva … O mare raspundere o au stirile de la TV. Televiziunile, in goana lor dupa audienta, exploateaza nevoia oamenilor de senzational, iar oamenii sunt programati sa fie foarte atenti cand e vorba de frica, de ceva negative, iar asta inseamna si comparatia cu ceilalti. Ne uitam la ce ne-ar place sa avem: casa, masina, relatie, sanatate, nivel spiritual, etc. Cand intalnim o persoana care detine unul din lucrurile pe care ni le dorim avem tendinta sa ne compara, fara sa stim ca de fapt acea persoana poate ca are o masina superba, dar se straduieste inca pe partea de relatie sau sanatate.

Si eu aveam o vorba, de fapt chiar doua, care am constatat ca nu-mi serveau si la care am renuntat:

“Pastreaza entuziasmul si pentru zilele mai putin bune.” si “Hopa sus ca avem treaba!”.

Vreau sa-ti impartasesc 5 tehnici pe care eu le aplic pentru cresterea nivelului de incredere.

  1. Caietul cu recunostinte – In fiecare seara scriu intr-un caiet special ce mi s-a intamplat bun in ziua aceea si pentru ce sunt recunoscator. Cel putin 3 motive.
  2. Cartonas de recunostinta – am un catonas pe care il port cu mine si pe care il pun si in masina la vedere pe care scrie “Apreciaza partile bune de la oameni si, cand ai ocazia, comunica-le asta.”.
  3. Fara toxicitate emotionala – am eliminat stirile negative de la tv, radio, internet.
  4. Muzica pentru tonus – ascult muzica care imi genereaza tonus, energie si incredere.
  5. Carti adecvate – citesc frecvent carti de motivare si dezvoltare personala.

Pentru a-ti gasi propriile sisteme de crestrere a nivelului de incredere te invit sa te gandesti la:

  • Oamenii au mai multe parti bune decat cele mai putin bune
  • Creeaza-ti obiceiul de a vedea ce e bun intr-o situatie, la un om
  • Dezvolta oameni, e mai eficient decat sa-i ranesti
  • Comunica-le recunoastere si incurajare
  • Te simti bine cand faci pe cineva sa se simta bine
  • Confirmarea pozitiva scoate ce e mai bun din oameni si toata lumea are de castigat!

Aminteste-ti ca increderea e ca un muschi, exerseaza-l!


Mihai Mihalcea
Mihai Mihalcea

Sunt Antreprenor, Coach si Trainer! Ajut pe cei care isi doresc sa aiba o prezenta profesionista in LinkedIn, sa se faca remarcati ca antreprenori sau specialisti in domeniul lor. De asemenea ajut organizatii sa aiba o imagine unitara in LinkedIn, si sa isi consolideze Brandul pe care il reprezinta!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.