Ce gasesti in Feed-ul tau de Linkedln:
Oameni cu care esti conectat, comunicand despre lucruri care te intereseaza!
E o zicala in Linkedln: „Oameni pe care ii stii, vorbind despre lucruri de care iti pasa.” In termeni simpli, asta credem noi despre ce gasim noi pe pagina noastra de Linkedln.
Scopul meu in LinkedIn e sa ajut oamenii sa fie mai vizibili, sa aiba succes in afaceri si cariera.
Unul din lucrurile pe care le sustin cu toata inima este faptul ca oamenii au nevoie de conexiuni adecvate pentru a-i ajuta in activitatea de zi cu zi.
Aceste conexiuni sau comunitati pot fi formate din colegi actuali sau fosti colegi, din aceeasi industrie sau cei care iti impartasesc interesele sau dorinta de a se dezvolta.
Contul tau de Linkedln este locul unde gasesti aceste conexiuni si comunitati. In acest scurt articol, iti voi spune experienta pe care o am despre aceste comunitati, si cum sa generezi postari care sa aiba impact pozitiv si care pot fi distribuite pe paginile celorlalti.
Ce apare in Feed-ul tau de Linkedln
Postarile pot aparea pe Feed-ul tau deoarece urmaresti sau esti conectat cu persoana sau pagina care le-a postat. De asemenea pentru ca o conexiune de-a ta a postat, a dat like sau a distribuit o postare de-a altcuiva.
Poti de asemenea sa vezi postari din grupurile in care te-ai adaugat, postari care au hashtag-uri pe care le urmaresti, sau care au de-a face cu evenimente la care participi. Toate aceste postari sunt selectate deoarece ti-ai aratat interesul intr-un mod sau altul.
Postarile de obicei au text, insa acestea pot include si un link sau o alta postare precum un articol, un videoclip, o imagine sau o oferta de job.
De fiecare data cand deschizi aplicatia Linkedln, se cauta prin toate postarile recente ale conexiunilor tale, oamenii, paginile, hashtag-urile pe care le urmaresti si toate grupurile in care ai intrat – totul pentru a tine pasul cu interesele tale.
Ce apare in primele postari
Cu cat e mai valoroasa conversatia, cu atat va aparea mai indexata. Cum stiu cat de valoroasa e postarea? Se folosesc de algoritmul “oameni pe care ii stii, vorbind despre lucruri de care iti pasa”.
Oameni pe care ii stii…
In viata de zi cu zi, majoritatea oamenilor le place sa vorbeasca cu alti oameni pe care ii cunosc, cu care au perceptia ca se aseamana sau au un lucru comun. Aceasi lucru se aplica si online.
Dar cum stie LinkedIn pe cine stii tu si cu cine esti mai dispus sa comunici? Ei bine, se incepe cu conexiunile tale pe care le considera ca ar fi oameni pe care ii cunosti si cu care vrei sa comunici.
Cei mai multi utilizatori de LinkedIn au foarte multe conexiuni, sau urmaresc mult prea multi oameni si companii. Asta inseamna ca trebuie sa se prioritizeze… . Ca sa poate face asta, Linkedin alege pe cei cu care ai interactionat mai mult in trecut. Se ia in considerare informatiile de pe profilul tau pentru a-ti intelege interesele si experientele si se cauta fraze cheie, precum cele in care ai spus cu cine esti coleg sau ai colaborat.
De asemenea se ia in considerare cine va beneficia/aprecia postarile tale, si daca o postare are mai multe aprecieri si interactiuni acea postare va fi indexata mult mai bine. Se numeste proces de optimizarea a contului de LinkedIn.
…Vorbind despre…
Sunt algoritmi destul de complecsi ce analizeaza continuu daca o postare va avea interactiuni/aprecieri sau nu. Daca se considera ca o postare nu are un scop sau nu va fi apreciata de conexiunile tale, acea postare va fi foarte putin vizibila.
… Lucruri de care iti pasa
O conversatie/postare buna are nevoie de mai mult decat de interlocutori. Continutul trebuie sa fie relevant si sa capteze interesul. LinkedIn vrea sa inteleaga ce este de interes pentru tine si pentru asta analizeaza continuu comportamentul si interactiunile tale in aceasta retea profesionala.
Exista foarte multe modalitati prin care se poate vede ce e de interes pentru tine: grupurile pe care le-ai accesat, hastag-urile pe care le urmaresti, conexiunile pe care le ai, paginile la care ai dat “follow”, etc.
Pe langa postarile conexiunilor tale vei vedea si postari la care ei au interactionat. De asemenea, daca o conexiune foloseste un hashtag pe care il urmaresti, postarea va fi mult mai indexata in feed-ul tau.
Feed-ul tau: Oameni pe care ii stii, vorbind despre lucruri de care iti pasa
Pe scurt, feed-ul tau de Linkedln este plin de postari si comunicari care au loc in aria ta de interes: conversatii intre cei cu care esti in conexiune, postari din grupurile in care esti; conexiunile tale, paginile si hashtag-urile pe care le urmaresti. Pentru a se decide ce apare prima data in feed, se analizeaza cine posteaza/vorbeste (Oameni Pe care ii Stii) si despre ce vorbesc/posteaza (Lucruri de care iti Pasa).
Se straduiesc din greu sa iti faca experienta pe Linkedln cat mai placuta. LinkedIn prin echipa care se ocupa de diverse aspecte legate de Feed posteaza update-uri cand se schimba unele lucruri pe platforma, iar daca vreti sa ii contactezi in legatura cu aspecte la care inca nu ai raspunsul, poti face asta pe LinkedIn Help sau sa ii taguiesti intr-o postare pentru ca de obicei raspund foarte prompt si la subiect.
Tipsuri si sfaturi de buna practica
Daca esti un utilizator activ de Linkedln, cel mai probabil vrei sa te folosesti de acest articol pentru a-ti da seama cum sa ai o audienta cat mai mare. Am toate raspunsurile pe care le cauti, chiar aici:
Incurajeaza interactiunile si comentariile la postarile tale
- Posteaza lucruri care incurajeaza un comentariu. De exemplu, daca postezi un link, adauga-ti opinia ta legat de subiectul si ideile postate.
- Propune-ti sa faci o postare cu un topic de interes cat mai mare pentru audienta ta. In ciuda unor zvonuri, algoritmul LinkedIn, nu favorizeaza nici un format in particular. Se poate posta videoclipuri, imagini, imagini multiple, texte scurte si articole lungi. Vor fi adaugate si mai multe tipuri de formate cat de curand.
- @Mentioneaza oamenii pentru a-i invita sa intervina in conversatie atunci cand crezi ca acestia au ceva de spus in legatura cu subiectul postarii. E de preferat sa nu mentionezi oameni care crezi ca nu vor raspunde la postare. Iti sugerez sa mentionezi maxim 5 oameni intr-o postare.
- Raspunde la fiecare comentariu la postarea ta, incurajeaza dialogul si pastreaza un ton de colaborare pe subiectul publicat.
Posteaza despre subiecte specifice
- E foarte clar ca oamenii din Linkedln sunt mai incurajati sa intervina cu interactiuni si comentarii la postari atunci cand acestea au de-a face cu subiectele pe care ii intereseaza.
- Sunt studii care arata ca oamenii participa mai mult la conversatii atunci cand subiectul postarii este ceva mai specific (ex: #coachingpentruperformanta) decat atunci cand postarea are de-a face cu ceva foarte general (#coaching).
- Foloseste hashtag-uri (iti recomand sa nu folosesti mai mult de trei) pentru a-i ajuta pe ceilalti utilizatori de LinkedIn sa gaseasca postari care sunt de interes pentru ei si la care vor sa raspunda.
Fii tu insuti!
Autenticitatea e cheia: Toate sugestiile de mai sus functioneaza doar atunci cand faci postari cu subiecte despre care conexiunilor tale le pasa cu adevarat. Postari si subiecte veritabile care au de-a face cu experiente adevarate, duc la conversatii mult mai interactive. Cu cat este mai buna conversatia, cu atat conexiunile tale te vor urmari mai des si postarile tale lor le va aparea in feed.
Ce parere ai despre Feed-ul tau din Linkedin? L-ai analizat pana acum? Ce vei schimba dupa ce ai citit acest articol? Sunt foarte curios ce parere ai, si te rog sa imi scrii mai jos opiniile tale.
1 Response to "Ce gasesti in Feed-ul tau de Linkedln"
[…] Dacă te întrebi cum ajung anumite postări in feed-ul tău, am scris un articol pe care îl poți citi aici. […]