Ai nevoie de mai multa vizibilitate cu pagina ta de LinkedIn? Nu stii cum te poate ajuta o pagina de LinkedIn?

Eu ii urmaresc de foarte mult timp pe cei de la “Social Media Examiner”, in Special pe Michael Stelzner, iar in articolul lor din 5 iulie, detaliaza cum o strategie buna te poate ajuta sa ai o vizibilitate foarte buna in LinkedIn. Mi-am seama ca trebuie sa fac ceva in privinta asta si asa a luat nastere acest articol. Drept dovada poti gasi pagina mea de LinkedIn pe care te invit sa o urmaresti: https://www.linkedin.com/company/yourvirtualcoach

Citeste tot articolul pentru a vedea ce strategii am descoperit.

Dupa cum poti lesne vedea in contul meu de LinkedIn am activat in vanzari peste 20 de ani, pe diverse trepte de management, iar in 2016 am ajuns intr-un blocaj. Imi gaseam greu job, chiar am devenit greu angajabil datorita faptului ca eram supra calificat si pentru ca am depasit varsta acceptata in industria vanzarilor pe teren.

Am aplicat pe cunoscutele site-uri de socializare, am sunat prietenii si cunostiintele pentru a-mi comunica disponibilitatea si … nimic concretizat. Intr-o zi mi-am dat seama ca eram intr-o infundatura si ca trebuie sa aplic o strategie diferita daca vreau cu adevarat sa obtin un rezultat pozitiv. Si atunci mi-am revizuit profilul de LinkedIn, dupa ce am parcurs cateva cursuri despre utilizarea LinkedIn.

Apoi am facut o postare care a avut multa sustinere si implicit vizibilitate, in care mi-am aratat dorinta de a gasi un job in zona de marketing si vanzari si … da, am primit un telefon de la un Fond de Investitii din Austria, care mi-a oferit job-ul de vis!

Asa mi-am dat seama ca LinkedIn functioneaza, daca faci mai mult decat sa iti insirui experienta, ca intr-un CV.

Am vazut in asta o mare oportunitate de a merge si mai departe, sa arat si altor utilizatori de Linkedin care sunt toate functiunile, setarile adecvate si cum pot genera vizibilitate si o imagine profesionista, ce va atrage oportunitati.

De ce e important Linkedin?

Daca exista o perceptie la nivel general ca LinkedIn este doar despre angajati si recrutari, de cand a fost preluat de Microsoft (am scris un articol care poate fi de ajutor: https://mihaimihalcea.ro/linkedin-reteaua-sociala-pentru-profesionisti/), LinkedIn face progrese aproape saptamanal in ceea ce priveste setarile si abordarea celor ce sunt prezenti in aceasta retea profesionala, iar unele din cele mai de impact schimbari au fost in zona de continut video si pagini.

Dezvolta-ti si consolideaza-ti brandul prin intermediul Paginilor in LinkedIn

Daca un cont normal se concentreaza pe fiecare individ, o pagina sa concentreaza pe brand si permite acestuia sa aiba o imagine unitara puternica, chiar daca anumiti angajati sau parteneri pot parasi compania, brandul va rezista si va avea o viata si o entitate proprie. De asemenea, paginile vor oferi o vizibilitate mai facila a continutului, decat un profil personal. Statistica LinkedIn spune ca 40% din cei care au cont in LinkedIn isi verifica zilnic contul si daca ti-ai optimizat profesionist (descarca de aici ghidul in 5 pasi pentru un cont de LinkedIn la nivel profesionist – https://mihaimihalcea.ro/ghid-gratuit-5-pasi-pentru-un-cont-profesionist-de-linkedin/) contul tau de LinkedIn, o postare care nu a devenit virala, va rezista in feed, intre 24-72 de ore. Dupa aceasta perioada, acea postare va ramane „ascunsa” in sectiunea „articole si activitati” a profilului tau ceea ce insemana ca va fi accesata foarte rar si aproape ca ramane neobservata. LinkedIn afiseaza cu preponderenta continutul unei pagini si se pare ca o companie care posteaza de minim 20 ori intr-o luna va „atinge” 60% din audienta paginii. Acest lucru poate fi foarte tentant pentru o companie care nu are aceasta expunere in alte retele sociale, de exemplu Facebook, unde expunerea organica a scazut dramatic.

Utilizeaza paginile din LinkedIn ca o palnie de vanzari (Sales Funnel)

Acest lucru inseamna ca o pagina de LinkedIn poate fi parte dintr-o palnie de vanzari, asa ca e foarte recomandat sa cresti brandul pe fiecare canal care e relevant. Sa presupunem ca cineva e interesat de ceea ce faci si te cauta in Google. Acolo, la pozitia 3-5, va gasi contul de LinkedIn, implicit pagina. Va citi continut din ce e postat in pagina de LinkedIn si va da follow, urmand sa primeasca regulat informatii despre serviciile si produsele pe care le promovezi.

LinkedIn poate fi folosit si pentru B2C

LinkedIn e asociat cu B2B, dar, de asemenea, poate fi folosit pentru promovarea B2C, mai ales daca clientii tai sunt specialistii/profesionistii  si antreprenorii. Se poate promova foarte bine aici, planuri de masa pentru la birou, hoteluri pentru conferinte, servicii pentru calatorii de afaceri (vezi ca un mic exemplu – https://www.linkedin.com/company/accor/). Oricum, orice companie ar trebui sa faca cateva teste legat de promovarea in Linkedin.

Creeaza content video pentru LinkedIn

Asteptarile de la cei care urmaresc paginile sunt ca brandurile si companiile sa creeze continut de valoare, dar sa nu copleseasca cu prea multe postari. Incepeti cu pasi mici (cateva postari saptamanale) si vedeti ce functioneaza pentru compania voastra. Apoi, in functie de ceea ce functioneaza, cresteti numarul de postari si continuti in acea zona.

Dezvoltarea unei strategi de continut video in LinkedIn

Puteti avea un impact mare in LinkedIn chiar daca bugetul e mic sau nu aveti deloc. O idee poate fi de a remodela o campanie pe care o aveti in alte retele sociale, dar adaptata limbajului si specificului de aici si da, functioneaza pentru brandurile de companie, produs sau brand personal!

Pentru a testa asta, puteti redimensiona un video din site-ul dumneavoastra sau Facebook Live intr-un video de dimensiuni mai reduse, pe care sa il urcati aici. LinkedIn permite sa se incarce video-uri de maxim 10 minute, dar recomandarea celor care au testat asta e sa fie video-uri de 1-2 minute. Pot fi exceptie interviurile, training-uri online sau acele video-uri la care audienta se asteapta sa fie mai lungi de 1-2 minute. In acest caz, un secret de succes ar fi ca sa faceti un marcaj temporal (o lista cu subiectele comunicate si minutul unde se pot accesa) astfel incat cei care nu au rabdare si pe care oricum i-ati pierde sa intre doar la momentele cheie pentru ei.

Video-ul poate fi patrat, orizontal sau vertical, pentru LinkedIn. Chiar daca formatul patrat e mai usor de vizualizat pe un dispozitiv mobil, aici nu se face diferenta cum se intampla pe alte platforme. De asemenea continutul video-ului e mult mai important decat luminile, calitatea la nivel de excelenta a imaginii sau sunetului. Un video poate fi perfect dar va fi trecut cu vederea daca nu genereaza valoare pentru cei care il urmaresc.

Incarcarea videoclipului in LinkedIn

Video este inca o caracteristica noua a LinkedIn, iar algoritmul impinge automat continutul video urcat direct in platforma sa aiba o vizualizare mult mai mare. De recomandat sa nu se foloseasca link-uri catre alte platforme (YouTube, Vimeo, etc.).

De asemenea, video-urile fara o branduire evidenta par sa aiba mai mare succes. De preferat sa fie un mp4 decat mov, astfel incat sa puteti utiliza un titlu, miniatura si sa obtineti o optimizare mult mai de succes.

Video-urile au sonorul dezactivat in LinkedIn, deci luati in considerare sa puneti subtitrari, folosind o aplicatie care sa genereze fisiere SRT, daca sunteti la inceput si nu doriti sa faceti subtitrarea direct in video.

Informatii despre video-urile postate

Inca se ofera destul de putine statistici legate de video-urile postate in LinkedIn fata de alte platforme sociale, dar, din cate am aflat, se lucreaza la imbunatatirea informatiilor pe care sa le ofere. Chiar sunt voci care spun ca LinkedIn cauta sa achizitioneze compani care sunt specializate pe astfel de servicii.

Idei de continut in LinkedIn

Cand e vorba de pagini, aici, in LinkedIn, e bine sa fiti creativi. Postati informatii relevante cu imagini, rapoarte PDF, text, video-uri, evenimente, sa para ca o revista sau un flux de stiri foarte relevant si folositor.

O tehnica buna de a genera continut valoros e sa faceti postari cu intrebari care sa va comunice ce e de interes pentru audienta voastra din LinkedIn.

Puneti intrebari si incurajati conversatiile

Unele din cele mai de succes postari ale mele sunt acelea in care solicit sa se faca comentarii la postarile mele. In felul acesta creste foarte mult vizibilitatea postarii respective.

Scrieti postarea ca si cand ati vorbi 1/1 cu persoana respectiva, evitati sa faceti postari ca de la companie la client sau de la brand la consumator.

Postati link-uri si imagini

Se spune ca LinkedIn nu e o platforma vizuala, insa eu, de peste 3 ani, postez imagini si link-uri catre resurse folositoare. La mine au functionat aceste postari si din cate imi dau seama, pentru publicul meu, aceste postari sunt relevante. Testati si fiti atenti la ceea ce functioneaza pentru voi.

In cele din urma oamenii cumpara de la oameni. Folositi imagini in concordanta cu identitatea dumneavoastra sau a bradului pe care il reprezentati, in locul imagini de stock. Aratati ce insemana cu adevart oportunitatea de a colabora cu voi.

Nu complicati povestea si experienta cu voi sau bradul vostru. Daca se intampla ca cineva sa va vizualizeze pagina sau profilul, nu vreti sa se piarda in link-uri si file pana va ajunge la esenta oportunitatii sau pich-ul pe care il puteti avea. Contectati-va cu cei care genereaza valoare in LinkedIn, pentru ca aici puteti gasi cu mare usurinta persoanele pe care le cautati de foarte mult timp sau de curand, prospecti pe care ii transformati in leaduri si oportunitati. Daca impartasiti o postare sau o informatie din alta parte, faceti astfel incat in textul postarii sa extrageti esenta, astfel incat cititorul a fie motivat sa citeasca mai departe si sa dea click pe postare pentru a citi mai mult.

Incarcati documente PDF, PowerPoint sau alte documente

LinkedIn a introdus recent posibilitatea de a incarca fisiere PDF, PowerPoint sau alte tipuri de documente direct in postari din contul personal, pagina, sau grupuri. Oamenii sunt incantati cand pot face asta, mai ales profesionistii foarte ocupati, care acum pot avea la indemana informatii valoroase, pe care sa le acceseze usor, atunci cand au nevoie de ele.

Obtinerea unei mai bune vizibilitati in Linkedn

Oferiti cadouri

In timp ce pe alte platforme se obisnuieste sa se ofere produse gratuite, aici, in LinkedIn, e destul de putin folosita aceasta tehnica de contruire a comunitatii pe baza de oferte gratuite. Eu am testat asta si oamenii sunt foarte incantati sa primeasca resurse gratuite. Una din resursele gratuite pe care le ofer o puteti regasi aici: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6557618087951114241

O parte din scopul ofertei gratuite este ca participantii sa va urmareasca atat pe contul personal, cat si pagina. Le veti cere sa comenteze la acea postare si, de asemenea, sa tag-uiasca persoane care pot fi interesate de oferta dumneavoastra. Totusi, inainte de a rula aceasta strategie, va recomand sa cititi regulamentul LinkedIn, pentru a nu incalca una din reguli sau proceduri pentru postari.

Promovati continut din pagini

Sunt multe modalitati de a promova continut din pagini. Una din modalitati e sa dati share pe contul personal. Apoi incurajati cat mai multi colegi sa interactioneze cu acea postare pentru a se indexa si a fi cat mai vizibila.

Statistica LinkedIn spune foarte clar ca angajatii unei companii au de peste 10 ori mai multe conexiuni de nivel 1 decat numarul de urmaritori pe care ii au paginile. E foarte logic sa folositi acesta resursa valoroasa pentru a creste vizibilitatea paginii, cat si a postarilor din pagina, pentru ca in momentul in care acestia dau Like sau comenteaza la postare, conexiunile lor vor vedea postarea chiar daca nu urmaresc (au dat follow) pagina.

O alta modalitate este de a publica articole in contul personal care sa directioneze catre pagina sau articolele din pagina. Puteti sa adaptati continut din blog  pe care sa-l publicati aici.

Daca aveti bugeti puteti sa platiti promovarea postarilor si astfel sa creasca exponential vizibilitatea.

Asistenta din partea LinkedIn

Echipa de suport LinkedIn a declarat ca obiectivul lor pentru anul 2019 este sa sprijine antreprenorii, companiile mici si medii pentru a castiga expunere organica pentru paginile lor din LinkedIn. Sa-i ajute sa invete ce sa posteze, cum sa posteze si cum pot avea vizibilitate cat mai buna.

LinkedIn are tendinta sa favorizeze noii creatori de continut. Acest algoritm este supradenumit Robin Hood si explica de ce multi oamenii sunt incantati de LinkedIn atunci cand posteaza pentru prima oara si obtin o vizibilitate foarte buna. In felul acesta oamenii sunt motivati sa genereze continuu continut si postari, ceea ce ofera un real avantaj celor care continua.

Noi functionalitati ale paginilor din LinkedIn

In 2018, LinkedIn a anuntat o revizuire majora a paginilor. A inceput cu schimbarea denumirii de le pagina companiei de LinkedIn la pagina de Linkedin. Asta comunica o mai mare flexibilitate in ceea ce priveste cine poate avea o pagina in LinkedIn si cum o poate folosi. Puteti avea o pagina de companie sau o pagina de antreprenor sau puteti sa le aveti pe amandoua, in functie de cum aveti configurata afacerea si strategia de dezvoltare a acesteia. In articolul celor de la “Social Media Examiner”, suntem sfatuiti sa avem o pagina pentru bradul personal, daca suntem angajati, si o pagina a companiei. In felul acesta aveti expunere pentru fiecare din audientele specifice si astfel sa captati toata audienta.

In ultimile luni LinkedIn a extins functionalitatile din pagini si este evident ca vor continua sa adauge noi caracteristici si utilitati. Sunt deja comnicari care arata ca echipele de dezvoltare vor introduce functionalitati de succes de la alte platforme sociale si care sunt adecvate LinkedIn. O utilitate este ca paginile sa se comporte ca un blog, iar cititorii sa consume continut fare sa paraseasca LinkedIn.

Iata ce a fost lansat de curand:

Butonul de indemn la actiune (Call to Action)

LinkedIn a integrat in pagini butoane de indemn la actiune, care pot include: contactati-ne, aflati mai multe, inregistrati-va sau vizitati site-ul web. Similar cu butoanele din Facebook si aici se poate personaliza butonul cu un hiperlink catre un anumit site, postare, etc.

Tagline

Pe profilul personal exista o zona in care se poate pune pozitia actuala din companie sau o nota ca sunteti deschisi pentru noi oportunitati. Este similar si pentru pagini.

Cu aceasta optiune se poate comunica in pagina de LinkedIn valoarea pe care o puteti genera, misiunea, sloganul sau ce sa se astepte de la pagina dumneavoastra de LinkedIn. Aceasta este sectiunea in care comunicati cine sunteti si ce puteti sa-i ajutati.

LinkedIn spune ca paginile care au completate toate campurile, respectiv o optimizare adecvata, sunt cu peste 30% mai vizibile decat cele care nu si-au optimizat chiar lucrurile mici cum ar fi completarea fiecarei sectiuni, folosirea de cuvinte cheie, hashtag-uri. Fiti foarte atenti la tagline pentru ca are o influenta majora pentru SEO si impact initial.

Hashtags

Includerea hashtag-urilor in pagina dumneavoastra este o alta modalitate foarte buna de a creste vizibilitatea si interactiunea. Aveti posibilitatea sa asociati 3 hashtag-uri cu pagina dumneavoastra.

Descriere in diferite limbi de circulatie internationala

O alta caracteristica a paginilor e ca se poate partaja descrierea in diverse limbi.

Postati pe o pagina cu ajutorul unui spartphone

Inainte ca aceasta functionalitate sa fie posibila, era destul de provocator sa se intretina o pagina prin postari, editari de poze si continut doar de pe desktop. Posibilitatea de a posta chiar si video-uri de pe mobil a fost un mare castig pentru cei care administreaza paginile.

Sugestii de continut

Dand click pe sectiunea de sugetii pentru continut, puteti vedea subiecte de continut si idei pe care LinkedIn le vede ca fiind de inters pentru audienta paginii. Sugestiile de continut sunt extrase pe baza analizei paginii, rata de angajament pe fiecare subiect si interesele pe care le au cei care urmaresc pagina dumneavoastra de LinkedIn si este prezentat administratorului paginii.

Aceasta este o functionalitate fantastic de buna pentru cei care urmaresc sa isi dezvolte paginile din LinkedIn si care au o prezenta constanta aici. Avand constanta in postari, se poate observa foarte bine ce tip de continut consuma cei care urmaresc pagina si ce postari relevante se pot face, astfel incat sa fie directionati subtil catre produsele si serviciile pe care le oferiti.

Cei care sunt la inceput cu paginile, nu vor avea informatii relevante si nici nu vor putea avea sugestii folositoare. In acest caz se poate filtra in functie de profilul pe care il cautati: geografic, profesie, pozitie in companie, etc. si care sa va ajute  sa va adresati persoanei ideale care doriti sa va urmareasca pagina.

Invitati conexiunile sa va urmareasca pagina

Posibilitatea de a invita conexiunile sa va urmareasca pagina ar fi trebuit sa fie functionala deja, dar sunt sigur ca va veni cat de repede. Se pare ca datorita problemelor de pe care le are Facebook, a determinat LinkedIn sa fie foarte precaut cand e vorba de noi functionalitati. Se pare ca aceasta posibilitate va fi viabila doar o data pe trimestru pentru a se limita spam-ul. 

Puteti regasi pagina mea aici: https://www.linkedin.com/company/yourvirtualcoach

Abonati-va la actualizarile paginilor

In curand, angajatii companiei vor putea sa se aboneze la actualizarea paginilor, sa dea share la continut din pagina si sa comenteze.

Descoperirea „de ultima ora”

Emojim este o aplicație gratuita bazata pe browser care va ajuta sa cautati si sa descoperiti emoji-urile potrivite pentru actualizarile din social media, postarile pe blog, materialele de marketing si multe altele. Acest instrument are un design remarcabil care poate fi accesat pe desktop si poate fi conectat de asemenea pe dispozitivele mobile.

Sunt mai multe modalitati de a cauta emoji potrivit postarii. Puteti merge cu scroll pana veti gasi emoji-ul adecvat sau puteti folosi functia search unde sa scrieti emotia pe care o cautati sau descrierea. De asemenea puteti filtra dupa categorie sau culoarea pieli.

Ce spuneti, luati in considerare crearea de continut in pagina de LinkedIn? Scrieti-mi mai jos parea voastra si intrebarile pe care le aveti.


Mihai Mihalcea
Mihai Mihalcea

In era digitala, am devenit Trainer si antreprenor! Ajut pe cei care isi doresc sa aiba o prezenta profesionista in LinkedIn, sa se faca remarcati ca profesionisti sau antreprenori. De asemenea ajut organizatii sa aiba o imagine unitara in LinkedIn, sa isi consolideze Brandul pe care il reprezinta!

    2 replies to "Content pentru strategia in LinkedIn sau ce ar trebui sa stim legat de aceasta retea profesionala?"

    • Ioan Agocs

      Foarte interesant articol. Cum credeți că ar putea fi utilizat LinkedIn in Network Marketing ?
      Mă refer la a crea relatii, încredere.
      Multumesc

      • Mihai Mihalcea

        Multumesc tare mult, Ioan! Eu am invatat de-a lungul timpului ca indiferent ce canal de comunicare folosim, e important sa generam incredere. Vorba aceea „oamenii cumpara de la oameni si apoi de la companii”. Eu cred ca LinkedIn se poate folosi foarte bine pentru Network Marketing, chiar am exemple de oameni ce au avut succes foarte mare dezvoltant NM in aceasta retea profesionala. Totusi e foarte important sa nu facem spam, sa avem o abordare corecta si onesta. Chiar am scris un articol care cred ca te poate ajuta, in care vei regasi „campania noastra de crestere a relatiei” in 4 pasi simplii dar vitali! https://mihaimihalcea.ro/cum-sa-folosesti-linkedln-pentru-transformarea-prospectilor-in-clienti/. Sunt curios cum iti va placea si acel articol, si cum te-a ajutat. Mi-ar face placere sa comunicam si pentru asta te invit in grupul meu din LinkedIn: https://www.linkedin.com/groups/8790746/. Spor in toate cele bune, Mihai!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.